tisdag 19 februari 2008

~ höjden av servicekänsla ~

Mail från resebokningssföretagskärring:

"Hej!
Vi har fått en tidsändring med Skyways och detta betyder att du inte hinner din anslutning på Arlanda.
Det är fullt i samma klass som du är bokad på med SAS så du får betala en uppgradering + ändringskostnad för denna.
Det är ingenting vi kan styra eftersom det är olika flygbolag tyvärr!"


I telefon med resebokningsföretagskärringen lite senare:

Jag: Kan jag avboka flygbiljetten från Arlanda till Växjö och boka tåg istället, så jag slipper vänta.
Resebokningsföretagskärringen: Ja, du kan boka av biljetten men du får betala den iallafall.
Jag: Oooo, goda affärer för min del för hela slanten.
Resebokningsföretagskärringen: ...tystnad....Tyvärr kan jag inget göra.
Jag: Nä men tack då.

Snälla dugliga svenska Emma tackar o tar emot. Betalar och äter en torr macka (som inte kommer ingå i priset utan betalas utöver det höjda priset) i ekonomiklass mellan Arlanda och Växjö, 6 timmar senare hem en fredagskväll.

Jaha, vad säger man, biljetten blir dubbelt så dyr, 2 timmars väntan i Skellefteå, 3 timmars väntan på Arlanda. Man tackar och bugar och suger på sötman av att verkligen ha kontroll över situationen. Tvi fan för sketna flygbolag.
/E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet precis hur det känns. Förbannade flygbolag...

Anonym sa...

Otroligt eneverande känsla att inte kunna påvekara! *grr*